Centana

Studiu: O treime dintre români (33%) consumă zilnic sau aproape zilnic lapte

Consumul de lapte are multe beneficii asupra sănătății, fiind o sursă bună de calciu, de proteine și de vitamine pentru organism. Comportamentele de consum s-au schimbat foarte mult în contextul pandemiei, iar oamenii au devenit mai atenți la sănătatea lor, inclusiv în ceea ce privește alimentația. Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind consumul produselor lactate în rândul românilor: de la comportament la loialitate și produse preferate.

Cât de des consumă românii lactate?

În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenți spun că nu consumă niciodată produse lactate. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este margarina – 30% dintre ei declară că nu mănâncă niciodată acest produs. Cei mai în vârstă, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun în cea mai mare măsură că nu preferă margarina – aproape jumătate (49%) au selectat această opțiune.

Cand vine vorba de categorii de produse preferate de români, pe primul loc se afla laptele – consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentația lor zilnică sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (menționate de 21%), untul (menționat de 20%) și brânza telemea (menționată de 18%).

Cumpără românii lapte de la piață și de la producători locali?

 

Datele Reveal Marketing Research arată că în general, românii preferă să cumpere produse lactate din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei. Întrebați de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenți declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piață pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români, iar doar 9% dintre respondenți declară că nu cumpără deloc.

Cât de loiali sunt românii brandurilor preferate de lapte?

 

Întrebați cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obișnuiesc să cumpere mereu același brand, indiferent de promoțiile de la raft. 46% dintre respondenți afirmă că alternează aceleași branduri, în funcție de promoțiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că își fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcție de promoțiile de la raft și nu cumpără mereu aceleași brand. Un procent de doar 6% dintre respondenți spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate și nu achiziționează aceeași marca. Alegerea lor este influențată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor. (Sursa: https://www.retail-fmcg.ro)

Cine e Reveal Marketing Research

 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.